Geen categorie,  Online marketing

Vijf Facebook trends waar je niet omheen kan

Vijf Facebook trends waar je niet omheen kan

Facebook veranderd telkens weer met de tijd. in 2020 zijn er wederom nieuwe trends waarvan jij op de hoogte moet zijn als online marketeer. We zien dat veel marketeers sommige trends links laten liggen. In Dit artikel gaan we nader in op een paar mogelijkheden die jij hebt als marketeer.

Kosten gaan omhoog

We zien door de jaren heen dat de CPM kosten blijven stijgen. Hierover zijn veel marketeers bezorgd, want loont het straks nog wel om op Facebook te adverteren? Een marketeer moet nu dus meer euro’s in een campagne stoppen om hetzelfde resultaat als een paar jaar terug te halen.

Automatiseren

Facebook heeft laatst CBO geïntroduceerd. Hierdoor hoef jij geen budget meer toe te kennen aan de ad set die het beste presteert. Door het gebruik van CBO gebeurt dit nu automatisch. Ook kan je in Facebook normaliter aangeven waar jij je advertenties wil tonen. Door het gebruik van automatic placements doet Facebook dit nu voor je. Op die manier optimalisiteert Facebook op de plaatsen waar jouw ad het best bekeken wordt. Ook kan je dynamische advertenties gebruiken. Je voert vijf afbeeldingen, vijf titels en omschrijvingen in, daarna zal Facebook kijken welke combinatie het best presteert.

Mobile first

Vergeet op desktop adverteren, mensen zitten massaal op Facebook via hun mobiel. Het loont dus ontzettend om alleen op mobiel te adverteren. Ook zien we dat marketeers niet de juiste call to action gebruiken. Het gebruik van een call to action loont, want gemiddeld stijgen de ROAS hier 2,5x mee. 
Mocht je toch liever willen inzetten op Marketing automation, dan kan je een marketing automation bureau inhuren. Zij nemen het gehele proces van e-mail marketing over en bezorgen jou de beste online resultaten via de e-mail.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *