Geen categorie

Sector ICT

Deze sector is voor veel mensen erg ingewikkeld waardoor er uiteraard ook veel vragen bij horen. Het gaat vaak om slimme en hoogwaardige diensten. Deze vragen kosten voor een ICT bedrijf erg veel tijd terwijl er niet altijd een sale uitkomt. Om deze kostbare tijd van het bedrijf weg te nemen is het een geweldige investering om een live chat aan te schaffen. Doordat al een deel van de vele vragen worden weggenomen zal er voor het bedrijf veel tijd overblijven om energie te steken in de potentiële en bestaande klanten. 

Omdat het vaak lastige vragen zijn die klanten stellen is het van groot belang dat de chatspecialisten goed zijn ingelicht. Het is bij deze sector dus ook erg belangrijk dat de chatspecialisten een uitgebreid kenniscentrum hebben. Dit kenniscentrum zal voordat de implementatiefase plaatsvindt samen met het bedrijf worden opgesteld. Hierdoor kan de chatspecialist veel eerstelijns vragen beantwoorden. Als de vraag niet beantwoord kan worden dan zal de chatspecialist om de contactgegevens van de klant vragen. De chat wordt dan samengevat en naar het bedrijf doorgestuurd. Doordat de chat al is samengevat en de vragen juist zijn doorgegeven kost het ook voor het bedrijf minder tijd om deze vragen alsnog te beantwoorden.  

In deze sector geldt wel dat een sale veel kan opleveren. Als een klant twijfelt om voor jouw bedrijf te kiezen zal hij wellicht eerst een aantal vragen stellen. Als deze vragen door de chat snel beantwoord weten te worden zal de klant eerder overtuigd worden om voor de organisatie te kiezen. Als de klant eenmaal voor een ICT organisatie heeft weten te kiezen dan zal het ook gaan om een langdurige samenwerking. Als er via de chat dus één sale binnen gehaald weet te worden dan heeft het bedrijf de investering als het ware al terugverdient.  

Ook voor deze lastige maar erg belangrijke sector is het van cruciaal belang dat er een live chat aanwezig is.  

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *