Zakelijk

Promotieartikelen met opdruk

Aangezien het lenteseizoen eindelijk weer in het land is, gaan we straks steeds meer zien dat bedrijven hun personeel op straat zet. In de goede zin dan. Er zijn veel bedrijven die op drukke dagen in de stad promotiemateriaal uitdelen om op deze manier bekendheid te genereren. Er moet een positief belletje gaan rinkelen bij mensen als ze de naam van het bedrijf horen. De vraag is alleen: wat voor soort promotieartikelen zet je in. Er zijn natuurlijk tal van opties om uit te kiezen. Je wil een positieve gedragsverandering veroorzaken bij degene die het artikel krijgt. Het artikel moet daarom positiviteit oproepen. Maar wat voor de één positief is, heeft voor de ander een hele andere lading.

De standaard of origineel?

Veel bedrijven zorgen ervoor dat hun promotiemateriaal met een logo wordt bedrukt van het bedrijf. Je moet immers reclame maken. Het ligt natuurlijk ook aan de doelgroep die je wil aanspreken. Als je bijvoorbeeld wil dat kinderen bij hun ouders gaan zeuren om dat ene merk speelgoed, zou je kunnen kiezen voor een ballon. Om een doelgroep van rokers aan te spreken ben je met aanstekers altijd goed bezig. Bedrukte petten, keycords en zonnebrillen zijn natuurlijk super standaard, maar wel doeltreffend. Deze zijn namelijk makkelijk uit te delen en worden vaak ook even gebruikt. Een promotor die snel een langslopende shopper een pet op zijn hoofd zet, is leuk om te zien. Er zijn echter ook wat meer originele ideeën voor promotiemateriaal. Zo was er laatst een bedrijf in de stad die puzzeltjes aan het uitdelen was met daarop het logo van het bedrijf. Ook katoenen tassen bedrukken hoor je steeds vaker terug en vergeet het winkelwagenmuntje niet. Het meest originele wat hier ooit is uitgedeeld is een stressbal in de vorm van een hashtag met daarop het logo van ons bedrijf. Super leuk en af en toe zelfs handig om te hebben!

Promotiemateriaal snel uitdelen

Er zijn tal van manieren om een creatieve draai te geven aan de producten die je uitdeelt, maar er zijn minstens net zoveel manieren om ze uit te delen. Je kunt bijvoorbeeld met alles om je nek door de stad lopen, en nauwelijks iets uitdelen omdat je je handen niet vrij hebt. Maar je zou ook een karretje in de huisstijl van je bedrijf kunnen hebben met daarin alle promotiematerialen. Je hebt dan je handen vrij en kunt van alles doen om je artikelen aan de man te brengen en je bedrijf te doen groeien!