Online marketing

Het belang van een goede e-commerce strategie.

Als je online producten of diensten verkoopt is het belangrijk om een duidelijke e-commerce strategie te hebben. Je wilt namelijk jouw klanten benaderen via het internet en als je geen plan hebt om dit te doen zal het waarschijnlijk erg moeilijk gaan worden.

Hoe kun je een e-commerce strategie omschrijven?

Een e-commerce strategie kan het beste worden omschreven als een strategie waarin jij je online handel op orde krijgt. Dit omvat eigenlijk een hele hoop facetten van het runnen van een online bedrijf. Zo kun je denken aan het bepalen van je prijsstrategie, hoe je gaat adverteren of hoe je je voorraad wilt beheren. 

Als je dit van te voren niet goed hebt uitgedacht zul je waarschijnlijk tegen veel dingen aanlopen. Ook is het moeilijker om je vervolgstrategie te bepalen als je je huidige strategie niet eens in kaart hebt gebracht.

Belangrijke aandachtspunten

E-commerce verandert eigenlijk constant. Dit betekent dat jij hier ook constant op zult moeten reageren. Zo is mobile de laatste jaren steeds belangrijker geworden. Consumenten beginnen hun buyer-journey voor het grootste gedeelte op hun mobiel, dus is het belangrijk dat jij ze hier goed kunt bedienen. Wordt je goed gevonden op telefoons? En als je wordt gevonden kunnen jouw potentiele klanten makkelijk navigeren en producten kopen op jouw website? Dit zijn belangrijke zaken waar je je mee bezig moet houden als je online verkoopt. Een e-commerce strategie kan hierbij helpen. 

Zoek hulp

Het kan zijn dat je zelf natuurlijk niet van alle laatste trends en ontwikkelingen op de hoogte bent. Zoek dan hulp! Een online marketingbureau als Dutch Blue zal je hier gemakkelijk bij kunnen helpen.