Online marketing

De mogelijkheden van HTML5 banners

Wat is een HTML5 banner? De kans is groot dat je hier nog niet zo bekend mee bent, aangezien de gemiddelde persoon weinig verstand van websites heeft. Het gaat bij HTML5 banners over de advertentie stroken die aan de boven- en zijkant van een webpagina staan. Denk bijvoorbeeld aan banners met beeld en geluid die vaak geladen worden als je gebruik maakt van een nieuwssite. Deze banners worden veel ingezet als reclamemiddel. Het zijn eigenlijk korte filmpjes waarbij er geprobeerd wordt om de aandacht van een bezoeker te trekken. Het wenselijke gevolg is dat de gebruiker op deze banner klikt, waardoor deze naar de webpagina van de adverteerder gaat. In dit blogartikel ga je lezen over de mogelijkheden van HTML5 banners en wat erbij komt kijken.

Het brengt veel mogelijkheden met zich mee 

Het is niet raar als je nog een beetje sceptisch bent over het effect van HTML5 banners. Het is logischerwijs wat prijziger dan een standaard banner en daarom zullen er hier wat succesvoorbeelden gegeven worden. Zo kan jij als ondernemer met een gerust hart de keuze maken om HTML5 banners aan te schaffen. Het eerste voorbeeld dat gebruikt zal worden is er een van een grote speler in de wereld, namelijk IKEA. 

Wél heeft ook het idee achter de advertentie veel bijgedragen aan het succes van de campagne van IKEA. Veel mensen klikken per ongeluk op een advertentie. IKEA speelde hier juist op in door zich te verontschuldigen tegenover gebruikers die via een banner op hun website terecht kwamen. Tevens maakte het bedrijf ook gebruik van HTML5 banners die zo min mogelijk irritatie opwekten. Deze banners werden voor IKEA een waar succes. Of je uit dit verhaal moet opmaken dat HTML5 banners irritatie opwekken? Nee, integendeel zelfs, net als reclame op televisie kan het twee kanten op gaan. Als je een fantastisch idee en een prachtig design hebt, dan zijn deze banners een zeer geschikt reclamemiddel. Het ontwerpen en realiseren van de banners is wél erg belangrijk. Het is in veel gevallen een goed idee om dit proces uit te besteden, zodat ook jij van dergelijke successen kunt profiteren.

Een ander leuk voorbeeld van een unieke HTML5 banners campagne was die van Domino’s. Dit banner voorbeeld speelde zich af tijdens het wereldkampioenschap voetbal bij alle deelnemende landen. Met flink wat werk, en natuurlijk een flink advertentiebudget, hadden ze de banner in verschillende talen laten maken. Op deze wijze werd extra sterk ingespeeld op het nationalistische gevoel, wat tijdens een WK natuurlijk al flink aangewakkerd is. Het gevolg was een succesvolle HTML5 banners campagne waarmee het advertentiebudget lang en breed is terugverdiend.

De mogelijkheden van HTML5 banners

Met een HTML5 banner krijg je als onderneming de mogelijkheid om op een ontzettend unieke en specifieke manier je prospecten te bereiken. Dit kan door middel van de gouden combinatie van kleur, beeld en geluid. Er zijn zelfs mogelijkheden waarbij je interactief met de banner aan de slag kan gaan. Wanneer je nog vragen hebt of geïnteresseerd bent is het verstandig om contact op te nemen met Bannerprofs zodat ze jou direct kunnen helpen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *