Online marketing

Adverteren op Facebook doe je zo!

Advertenties zijn niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. Op straat, in publieke ruimtes en vooral online. Geen app of sociaal platform bestaat zonder advertenties. Online adverteren kan aandacht bij (potentiële)klanten opleveren. Ook kan het resulteren in een hogere plek in de zoekmachines. In deze blog enkele tips voor het adverteren op Facebook. 

Doelgroep

Het is belangrijk om voor het bedenken van je advertentie goed na te gaan welke doelgroep je wil bereiken. Een te grote doelgroep kan een negatief resultaat leveren op de doelstelling. Zorg dat je niet meer dan 10.000 mensen bereikt met Facebook adverteren. Maak je doelgroep op basis van geografische gegevens, interesses en gedrag. Door het maken van een kleine gerichte doelgroep dwing je jezelf tot het maken van een gerichte advertentie die veel potentie heeft. 

Inhoud

Hoe de advertentie er uit komt te zien en wat het precies bevat aan informatie is natuurlijk het allerbelangrijkste. Jij wilt je doelgroep zo goed mogelijk aanspreken in een advertentie. Het doel is natuurlijk om potentiële klanten tot klant te maken. Een advertentie moet dan ook een van de volgende soorten content bevatten: Emotie, Entertainment of Educatie. Dit is altijd deelbare content met een sociaal karakter wat de doelgroep zal aantrekken. Voeg ook altijd één foto toe aan de advertentie met een call to action. Online adverteren gaat daarbij vooral om het aantal kliks. 

Checken

Nadat je advertentie online is gekomen is het verstandig om deze bij te houden. Monitoren en optimaliseren van de advertentie kan je veel vertellen over de uitkomsten en of deze je doel halen. Zo kan je bijvoorbeeld naar aanleiding van deze gegevens de tekst, de afbeelding of het budget aanpassen. Je kan als variatie de advertentie met een detail per keer veranderen. Naar aanleiding daarvan kan je er achter komen wat je de volgende keer beter kan laten in je advertentie. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *